Jag som sektledare

Idag (eftersom jag sov hela dagen) drömde jag något jag aldrig drömt tidigare.

På nåt vänster hamnade jag i en krets med människor där alla var med i en slags församling. Den var delvis religiös, men hade framförallt massa annat på gång. Typ: Låt kvinnor härska och låt männen härskna... utöver det förbjöds viss musik och samtalsämnena var också begränsade och mycket förbjudet.

Jag togs upp i denna sekt och blev efter ett tag utnämnd till en av ledarna, många såg upp till mig och lyssnade till allt jag sa.


Det roligaste ögonblicket i drömmen var när två upprorsmakare klev in i vår kyrka och fnittrade, förmodligen var de ute efter att ställa till trubbel. Hela kyrkan sjöng en gospel och alla var på festhumör, och Jag som ledare ville inte förstöra detta ögonblick för min älskade församling, så jag gick fram till de nyanlända, tvingade ner dom på golvet med mina handflator pressade mot deras huvbuden å började vråla saker som "Gud rena dessa avskum och gör dom värdiga!" typ (det hela var ju ett skämt från min sida, jag ville skrämma upprorsmakarna). Jag stod och skrek och tillslut slutade hela församlingen att sjunga och bara stirrade på oss, då tillslut den stora biffiga upprorsmakaren plötsligt pep: "Hjälp". Då började hela församlingen skratta och vi släppte iväg dom.

Senare drömde jag att det hela spårade ur, en av ledarna.. en ung söt flicka hade fått en järngrepp om alla. Man skulle ha en speciell vit klädsel, man skulle inte prata om ditt, man skulle inte göra datt (allting som redan var förbjudet eller ogillades förvärrades alltså hundrafalt). Hon bjöd oss alla till en fest med vita tårtor och vita dekorationer. Hon råkade få nys om att jag & en annan lite äldre kvinna diskuterat kläderna och inte förstod syftet med dom. Varpå den söta lilla ledaren flippade ur och började fördöma oss till helvetet.

Då blev jag så arg att jag mosade hennes underbara små tårtor med mina nävar å kastade ut resterna av moset genom närmsta fönster. Självfallet resulterade min skändning i ramaskri och jag blev ivägjagad från deras lilla fest.

Vad i HELA friden lilla huvud? Vad tusan bearbetade du under denna dröm?!

Kommentarer
Postat av: Högberg

du e knaaas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback