Kiwidrinkar och flyktingrum

Jag städade idag (lördag) hos Frank, den största förändringen gjordes i sovrummet. Där finns nu en bred säng, en smal säng, och en stor loftsäng. Utöver detta en blekt matta och en hel drös med flyttkartonger. Vid en första anblick tänker jag genast på ett flyktingrum. Ett sparsamt inrett rum med en massa sängar och alldeles för mycket bagage helt enkelt. Men det ser ändå bättre ut än innan.

Och nu på kvällen dök både Marie och Anna upp, och snart förtärdes det godis och kiwidrinkar. Slurp och mums. Det kändes som ett riktigt bra avslut på vårat besök. Imorgon åker vi hem, jag vet dock inte hur dags.

Och nu känner jag att jag börjar bli enormt trött, kanske är dags att kojja.


Ps. Läste ut boken igår (fredags) eftermiddags. JAG SÖRJER. Jag vill inte att sagan ska vara slut! BUHUHUHU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback