Le, skratta & var glad

Enligt forskning blir man mer glad av att le, än när man ler för att man är glad.

Jag har upptäckt varför jag fastnar vid vissa böcker, filmer och tv-serier. Varför jag läser om en god bok flera gånger, varför jag envisas med komedier jämt osv. Jag blir glad. Jag skrattar. Och när jag väl kommit igång med att skratta, så kan jag sitta och flina bra länge efteråt. Man kanske borde börja med 'Smile-therapy' som the Biscuit i AllyMcBeal envisas med.

Denna kväll sitter jag o garvar åt McDreamy i Grey's Anatomy.
Han har behandlat ett våldtäktsoffer som fightades tillbaka och bet av förövarens penis.
Senare i samma avsnitt stapplar en man med avbiten penis in på sjukhuset.

Och när mannen är opererad och räddad säger McDreamy till honom:
"I have good news and bad news.
The good news is doctor Bailey stopped your bleeding,
the bad news is we're giving your penis to the cops.
Have a nice life"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback