Jag vill inte bli påmind längre

Tidigt igår morse beslöt jag mig för att rensa ut gamla spöken (minnen). Det finns alltför mycket de senaste åren jag helt enkelt inte vill bli påmind om, så nu ska jag göra mitt bästa för att rensa ut allting som kan påminna mig om den tiden. Några få minnen i form av foton eller så lär jag väl spara antar jag.. men det mesta ska bort.

Jag tänker inte ångra de där åren, för utan dom hade jag inte haft den insikten jag har idag, jag hade inte varit den personen jag är idag, jag hade gått miste om några fina upplevelser och det finns underbara människor jag aldrig skulle ha träffat. Men den röda tråden genom alla åren gör ont att minnas, och därför har jag beslutat mig för att börja slänga saker så jag slipper bli påmind om personen jag var. Hur naiv och idiotisk jag var. För hur mycket jag än försöker så kan jag inte sluta vara arg på mig själv för det.

Jag började med att massakera mina fotoalbum (grundidén var att "göra om" dom... men efter någon timme insåg jag att jag nog ändå behöver köpa helt nya album, eftersom jag slet ut mer än jag lät vara kvar)


Det här känns bra. Det kändes som något jag behövde göra. Lite dramaqueen över det hela, men jag behövde ju bara göra det en gång so what's the harm?

Har mycket rensning kvar dock... Det är inte bara fotoalbumen jag behöver ta itu med. Men nu har jag skjutit upp det här länge nog, och det behöver göras helt enkelt :) Och härligt nog känns det inte ett dugg jobbigt som jag trodde, det känns befriande, förnyande!

Jag tror ett nytt Jag kräver en tillvaro där man inte blir konstant påmind om tråkiga saker!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Helt rätt! Jag har rensat ALLT i själ, hjärta, hjärna, bostad och förråd. Nu finns enbart allt av det goda kvar och det som är kvar av det onda behövs för att uppskatta det goda! :D



God morgon! :D

Postat av: Nanna Nilsson

Det gör du alldeles rätt i! Dåliga minnen är energitjuvar! Ha det så bra! Intressant blogg,tittar gärna in igen! :)

2009-10-01 @ 12:39:56
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: FIII

"Jag tror ett nytt Jag kräver en tillvaro där man inte blir konstant påmind om tråkiga saker!"

Ibland är du så jävla spot-on att man blir mörkrädd!

U Go Girl!

/Sofie D

2009-10-01 @ 17:42:28
URL: http://actingout.bloggproffs.se
Postat av: emma

God morgon :)



Jag har nyligen startat en blogg som är

utöver det vanliga, nämligen folksjukdomen

Reumatism. Dels för att alla kan drabbas av

den när som helst och att en del inte ens vet vad de

är + att jag lever med de själv.



Är du reumatiker?



Hoppas du kan lära dig nåt i min blogg :)

ha de bra / Emma

2009-10-02 @ 11:00:22
URL: http://ebolmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback