Plastic-fantastic

Jag HATAR hur allting ska trixas å fixas med i photoshop idag. Jag är URLESS på att unga tjejer får ätstörningar pga att dom vill få kvinnokroppar som inte ens existerar utanför dataskärmen.

Här har vi två fin fina exempel. GÅR det att bli så smal som söta inte-ett-dugg-photoshoppade modellen till vänster? Slår vad om att det finns hundratals tjejer som sticker fingrarna i halsen just i detta nu efter att ha sett den där reklambilden. Och söta lena felfria modellen till höger då? Ärligt talat trodde jag först hon var data-animerad...


Och utöver att våra underbara bildredigeringsprogram förvränger huvudet på alla som redan har komplex, så FÖRSTÖR dom ju? Exempel: Varenda gång jag ser de två nedanstående bilderna så tänker jag: "Jamen det är klart. Ta bilden ur bästa möjliga mongovinkel å förstora huvudet så han mest liknar en alien mer än något annat. Det blir såå SNYGGT!"


Jag menar.. HERREGUD?

Det är INTE vackert. Om någon tog en bild av mig och fick mig att antingen se data-animerad ut, anorektisk x1000, eller fick mig att likna en alien med elefantskalle så hade jag STÄMT SKITEN ur dom. Och jag FATTAR inte heller vart folk ser det vackra, för jag ser det då INTE.

Ps. ytterligare tanke kring bilden (New moon) till höger: Har stackars vampyren fått björkallergi eller nåt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback