Psykodrömmarnas Drottning

Urs. Nu drömde jag en såndär stressig dröm igen. Jag antar att jag känner mig en aning misslyckad på ett undermedvetet plan..

För det första var jag förlovad och skulle gifta mig. Jag var sååå kär. Mannen (John Slattery HAHA) var äldre än mig, men perfekt på alla vis. Men helt plötsligt, dagar ifrån bröllopet börjar han kläcka ur sig flera saker och ställa krav som tydde på att han inte ALLS kände mig! Kär som jag var försökte jag förklara för honom varför jag inte skulle kunna genomföra sakerna han sa åt mig att göra (just det, SA ÅT, inte bad mig göra), men han lyssnade inte.

Mitt i alltihop visar det sig att jag fortfarande går i gymnasiet, sista året. Jag har missat några månader av närvaro i skolan, men kommer fram till att ifall jag bara lämnar in ett färdigt projektarbete så borde jag nog klara mig fint (det är ett välkänt faktum att logik inte existerar i drömmarnas värld). Men eftersom jag bara har några timmar på mig innan det ska lämnas in så stressar jag omkring som en tok utan en aning om vad jag ska ha för projektarbete.

Mitt i alltihop dyker blondinbella upp (?!) hon går runt inne i stan med microfon och berättar för alla tjejer att de ska dricka en kopp te och äta en ruta mörk choklad om dagen. Sen börjar hon visa upp bilder av sig själv där hon ser lite småmullig ut och säger högt "såhär såg jag ut innan jag började med teet och chokladen!"

Jag rusar till ett hotell och tar hissen upp till högsta våningen där jag träffar min bror Simon och några tjejer från gymnasiet. Vi ska tydligen diskutera vintageleksaker och vilka nya figurer vi lyckats samla på oss. Helt plötsligt ropar en av tjejerna att pricksskyttarna är påväg, så vi alla rusar in i närmsta konferensrum och drar ner persiennerna så det ska bli mörkt (så vi inte syns typ..)

Jag tänker irriterat att jag ALDRIG kommer hinna klart med det där projektarbetet. Sen vaknar jag.

Okeeej... Psykodrömmarnas drottning är jag det! Hela skolprylen kan jag förstå. Jag känner mig ofta misslyckad på det planet. Men giftermålet? Och BLONDINBELLA? Jag har inget emot henne förutom att hon inte bloggar om något intressant enligt mig... Och prickskyttarna? hoho. Jag kanske längtar efter spänning eller nåt.



Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! DU är nog inte psycho, men dina drömmar är otroliga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback