Piff-me-up

Lördagkväll.
Skulle tagit en öl med Fidde, men eftersom han vaknade upp och var nästintill dödssjuk fick vi ta en rain check på det. Funderade ett ögonblick på att strosa iväg till kinarestaurangen i hopp om att den icke-kinesiska grabben med snällt ansikte skulle jobba ikväll, men tyckte att det var bättre att käka jordnötter tills jag tuppade av på soffan istället. Haha. sååå Debbie-i-ett-nötskal. Ena sekunden grabbtokig och nästa sekund redo att planera ett liv i ensamhet med massa böcker och katter. Att bli lesbisk är inte ett alternativ, tjejer är alldeles för jobbiga. Om jag gifte mig med en kvinna skulle jag säkerligen bli dömd för mord förr eller senare.

Och nu när jag tagit den längsta powernapen i världshistorien funderar jag på att raka benen, göra pedikyr, manikyr och allmänt rå om mig själv till tusen. Känner mig lite hängig å gulblek, skulle behöva någon form av piff-me-up (haha, älska att leka med orden sådär).

Hm, jo jag gör nog så. Och sen när jag sitter här fräsch som en nyponros (jag luktar nog nypon. Svepte just ett enormt glas med nyponsoppa) så kan jag kolla igenom en sista gång vad jag ska beställa från ellos, la redoute osv. har skjutit upp det i säkert en vecka nu. Jag är en underlig tjej... HATAR shopping. Oavsett om det är på nätet eller ute i verkliga livet. Kul att HA fina kläder, döden att behöva köpa dom först. Tacka vet jag när man var 7 år gammal och fick kuta till skolan iklädd rosa tights med en knälång tröja mamma stickat av rosa, turkost o kycklinggult garn. Tror dessutom det var lama/giraff/elefant-mönster av något slag hon stickat.

Happ happ. Time 2 go. Imorgon ska jag hem till huset jag växte upp i för att städa det skrämmande rent. Vill att mamma ska komma hem till ett hus hon blir tårögd av att se.


Ps. Glo på Ally McBeal & äta kaffeglass samtidigt kanske kan underlätta shoppingen? Hell yeah. Let's try that.

Kommentarer
Postat av: Kmulls

Svar på din fråga: Ja, man kan ju sätta upp ett lakan eller annat skynke. Eller så tar man mot en dörr, om man bara ska ta närbilder, typ porträtt alltså. Annars vet jag inte.. Om man orkar kan man ju röja upp så det blir en clean bakgrund. Gå ut i trappuppgången kanske?



Och nej! Jag vill inte ljuga om att mitt liv går under, haha. Jag försöker vara sån så lite som möjligt, vill inte att lura folk till att kommentera lixom. ;p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback