Sista sidan

21:49
Lustigt. har haft en jättefin dag med Linn, fått mycket uträttat och det kändes himla himla bra.

Men nu tittar jag ut genom fönstret där solen försvunnit, och jag satte igång musik jag lyssnade på för över ett år sedan... Musik jag lyssnade på när jag var som mest vilsen och helt absurt drömsk. Lösflytande mellan förflutna och krossade drömmar samtidigt som framtiden verkade lovande men skrämmande oviss.

Jag känner mig så dyster.  Kanske är det för att det nu gått en tid. Kanske är det för att jag snart lämnar mitt första alldeles egna hem. Kanske är det för att jag lämnar de här väggarna som omhuldat mig i de lyckligaste och mest sorgliga tiderna i mitt liv.



Det känns lite som att jag lade ner boken när det fanns en sida kvar att läsa. Som om jag slog ihop den och lade undan den för att jag inte hade orken att läsa ut den. Och jag vet ju inte om jag någonsin kommer att få läsa den där sista sidan heller.



01:47
Nu ska jag sova. Blev på lite bättre humör tidigare, nu vet jag inte vad jag är på för humör. Sova-humör gissar jag. Vill ha flytten överstökad.. Vill ha allt pappersarbete klart. Alla jobbiga telefonsamtal som måste göras. Jag vill bara vara färdigflyttad. Trött. Känner mig så trött. Och Det Där gnager i mitt huvud. Det där jag är urless att tänka på nu. Out of my head please. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback