En helt vanlig far & dotter konversation

Pappa ringde mig nyss, han stod vid dvd-hyllan på mediamarkt.
Det är inte första gången han och jag har en liknande konversation. Vi är lika envisa båda två, och vi kan helt enkelt inte acceptera om vi har fel, utan måste prompt övertyga den andre om att DENNE har fel...

Pappa: Du gumman, vet du vad G.I Joe är för något? Jag vet ju vad G.I Jane är för film...
Jag: Ja det är typ en actionrulle. Men alltså G.I Jane och G.I Joe är inte samma sak alls. G.I Jane är liksom som en satir av G.I Joe...
Pappa: Det är det inte alls! Nu förvirrar du dig. G.I Jane är ju jättegammal!
Jag: Nejmen alltså, det är ett skämt. En parodi, de liksom...
Pappa: Nejmen lyssna nu. G.I Jane är en GAMMAL film. Den här är ju helt ny.
Jag: Jomen det är inte FILMEN...
Pappa: Du lyssnar inte!
Jag: PAPPA! G.I JOE ÄR EN ACTIONLEKSAK FRÅN USA!
Pappa: Va?
Jag: G.I Joe är en actiondocka ifrån usa. En militärdocka. Och iiii filmen med Demi Moore så kallar dom henne för G.I Jane som ett skämt. G.I Joe - G.I Jane. Fattar du?
Pappa: Jahaaaaaaaaa... Så dom har gjort film av en leksak..?
Jag: Jo. Men de gör ju film på serietidningar så varför inte...
Pappa: Men G.I Joe måste vara en tjej.
Jag: Va? NEJ?
Pappa: Jomen det är en tjej på framsidan av fodralet...
Jag: Okej... men alltså. G.I Joe är en KILLE. Tro mig.
Pappa: Varför har de en tjej på framsidan då? Jomen nu ser jag, det finns tydligen med en liiiten halvt synlig kille på fodralet...
Jag: Ja där ser du. Det är nog G.I Joe.
Pappa: Ahaaaaa....


Bäst av allt är när vi börjar bråka skådisar. Vi har båda två fel och rätt precis lika ofta, men ingen av oss ger sig förrän vi blivit ÖVERBEVISADE.

Fast pappa tror nog jag är snäppet bättre på skådisar. En gång ringde han mig 5ggr under loppet av en halvtimme för att fråga vad för olika skådisar som spelade i olika filmer. Då svällde jag som en tupp av stolthet :D

Ps. Fast nu är ju faktiskt min käre far 60 år och kollar inte på lika mycket skit på TV som jag gör. Kan ju erkänna att utan serien "Vänner" hade jag varit skrämmande oallmänbildad på flera punkter. Jag skulle bland annat inte ha en susning om att G.I Joe är en actionleksak och seriefigur. Det är viktigt att veta sån skit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback