Sjukling med tågstationshuvud

GNÄLL of today:
Skit & mögel.
Vaknade upp imorse med exploderande huvud och utan förmåga att andas ordentligt. JIPPIE! Att ha näringsbrist verkar inte direkt förbättra immunförsvaret, tror aldrig jag blivit dunder-ultra-förkyld med såhär kort mellanrum förr. Jag brukar inte ens bli det en gång om ÅRET...

Har ju iof kroniskt problem med bihålorna, så jag är väldigt van vid att både nysa och vara lite småtäppt all the time. Så när jag blir "förkyld" är det inget litet milt. Faktum är att jag hellre än magsjuk än förkyld. Magsjuka är betydligt mer barmhärtigt mot min kropp.

Så. Jag har stulit Charlies fönsterfilt, och klätt på mig varmt trots att jag svettas som bara den (hade jag inte mått så skit så hade det varit ganska skönt att slippa frysa för en gångs skull...), satt på en kanna kaffe mot huvudvärken, samt ringt mamma och bett henne kolla upp ifall KanJang till skillnad från Echinagard kanske är alkoholfritt, och isåfall ta med en flaska till mig.

JAG HATAR ATT VARA FÖRKYLD ;(((

Och nej. jag tänker inte under några omständigheter ge mig ut på något eller göra något vettigt idag alls. Jag tänker bara dricka mitt kaffe. Är väl extra sur därför. Hade verkligen sett fram emot att ge mig ut och shoppa lite.



GLÄDJE of today:

Överläkaren bad mig igår att beskriva på vilket sätt jag känner mig mentalt hyperaktiv, något jag vanligtvis tycker är skitsvårt att förklara men nu har jag ÄNTLIGEN kommit på ett sätt att beskriva det.

Om mitt huvud vore en tågstation som har plats för 5 stycken tåg, så känns det som att ungefär 100 stycken tåg försöker komma in på stationen.

Så tack vare denna överläkare kan jag idag påbörja ett nytt kapitel i mitt liv (förutsatt att behandlingen funkar). Förhoppningar: Få lättare att ta itu med/komma igång/påbörja saker och att även avsluta dom ordentligt. Vara aningen mindre hajpad så jag inte tröttar ut folk och kunna koncentrera mig bättre. Ärligt talat blir jag skitlycklig om bara NÅGOT av detta blir bättre. Jag är mycket hoppfull :)
MEN. Även om det visar sig att jag får förbli presis som jag är så tänker jag inte vara ledsen. Jag GILLAR den jag är, och jag gillar mitt huvud även om det ibland känns som en överbelastad tågstation. Eventuella förändringar skulle jag väl mest uppskatta för att det skulle underlätta en del saker i mitt liv.

Nej nu ska jag ta mig en andra kopp kaffe, vitlökskapslar, c-vitaminer och spela lite dataspel eller nåt.

ATJOO - adiós!


- - 45 min senare - - - - - - - - - - -
Nu har Charlie (efter att noggrannt ha tvättat den först) accepterat hammocken och dessutom somnat i den. Hon kan verkligen muntra upp mig :')


Kommentarer
Postat av: Em

På vilket sett skall du få ordning på tågstationen då? Jag tyckte jag kände igen mig lite. Hos mig så kör tågen liksom bara förbi. Det är så mycket trafik och när jag försöker se ett tåg så går jag miste om massor av andra och ibland stannar flera på samma gång. Dessutom har de inte alltid den slutdestinationen som var utlovat och vissa är tomma och andra fullbokade.. Tur det är tåg vi pratar om och inte en flygplats!! ;D

Postat av: Em

Sv: Tack för din kommentar. Nej, B12 har jag inte testat. Nu skall jag ta nya prover av thyroxinet den 26.januari (får väl veta resultatet i mitten av februari eller nåt). Så jag avvaktar och ser. Dumt att börja testa annat innan, jag vill ha koll på just det värdet först. Hoppas din nya medicin hjälper dig!!

2010-01-19 @ 16:44:24
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Anna

Va fin blogg du har! Mysig att läsa i och himla intressant!

2010-01-19 @ 18:14:32
URL: http://missquist.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, ditt liv verkar verkligen vara på väg i rätt riktning :) Glad för din skull.

Och fan vad söt Charlie är.

2010-01-19 @ 18:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback