Suger att vara fattig

Hemkommen för flera timmar sedan. Det var väldigt trevligt hemma hos syster. Det bjöds på god mat, hembakad tårta, kaffe, lek och sånt som kan väntas på barnkalas. Det är sanslöst vad småkillarna växer!

Utöver det så börjar det verkligen kännas att jag är pank nu. Kan verkligen inte göra NÅT. Varför måste man ha pengar för att ha roligt?

Sen klagar mamma över att jag går runt i säckiga byxor varenda gång hon ser mig numera. Finns en väldigt enkel anledning till det och det är att jag helt enkelt vuxit ur vartenda par jag äger. Jag köpte ett par skitsnygga astajta svarta byxor strax innan jul, och tillochmed dom halkar ner nu och sitter allmänt osnyggt. Nej, jag tänker inte lägga en enda krona till på byxor förrän jag slutat gå ner i vikt nu.

Och på tal om kläder så har jag insett att det verkligen inte finns några snygga långärmade partytoppar. Finns knappt partytoppar alls. Nej tydligen MÅSTE man ha klänning ifall man vill se festlig ut. ARGH. Jag är inte en klänning-person. Kanske sommartid, om ens då.

Just nu vill jag ut och träffa folk. Urk vad trist det är att alla bor så långt bort.

Känner att jag är lite smågnällig. Nåja. Är ju skit-trött å påväg mot sängen, kanske är därför jag gnäller lite extra. Använder min spikmatta flitigt för övrigt, ibland upp till 5ggr om dagen. Jag ÄLSKAR den! Fast det är aningen jobbigt att jag somnar på den hela tiden (blir ett plågsamt uppvaknande varenda gång...)


Ps. Fick en försenad födelsedagspresent av Anita idag. Biokort laddat med 200 spänn (:
Och för första gången i mitt liv är jag sugen på att se en film jag redan sett på bio EN GÅNG TILL såhär tätt inpå. Har försökt locka med mig pappa men han tvärvägrar. Att gå på bio själv är helt okej tycker jag numera. Att gå på bio ensam och se en film man redan sett ensam en gång - är tragiskt (?) Fanken.


- - 01:34 - - - - - - - - - -

Tänk att sms kan göra en på så mycket bättre humör :)

Kommentarer
Postat av: Millis

Ja visst är det så man kan nästan inte ha kul utan pengar .. sjuk värld egentligen haha jasså går du ner i vikt hela tiden jag har fått ett annat problem jag går upp hela tiden nu så allt blir för smått:/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback