Tandmysterium

Alltså.. sålänge jag kan minnas har jag haft en liten men väl synlig glugg i min övre tandrad. Och nu för några veckor sedan började något underligt att hända. Det kändes som ett "tryck" mellan mina framtänder. Som när det fastnar majskorn eller annan skit mellan tänderna. Trycket blev värre och värre, och jag har gått runt och tandtrådat tills det nästan blödde, och jag FATTADE INTE varför jag inte fick loss vad det nu var som fastnat.

Jag vet inte varför, men jag kom aldrig för mig att ta fram en spegel och kolla närmre förrän för några dagar sedan... och då såg jag. Mina framtänder GÅR IHOP?! Gluggen är BORTA! Jag får inte ens in en tandpetare mellan tänderna längre!

BILDBEVIS!
Maj 2009                                   Januari 2010

(Vet att jag ser aningen mongo ut på före-bilden. Men det var
den enda bilden jag kunde hitta där man såg gluggen riktigt bra)


Bonusbild. Bara för att jag är så snygg.


Har försökt googla och hitta något om tänder och hur länge de växer, men jag hittar inget. Trycket har börjat avta nu också, och i slutändan är jag skitglad. Jag kan inte ens börja beskriva vilket jädra komplex jag hade för den där gluggen.

Den enda egna teorin jag har är att tänderna tryckts ihop eftersom visdomständerna i övre tandraden börjat växa. Att det på något sätt resulterat i att tänderna "pressats ihop"... men det känns inte som en helt vettig förklaring.

Kommentarer
Postat av: Em

Jag tror din egen förklaring är rätt, det känns vettig för mig! Men nu vet ju alla hur jag är... ;D

Postat av: Linda

Din teori är den enda sanna ;) Grattis!

2010-01-13 @ 19:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback