Parasit

................ Jag trodde inte jag kunde bli mer upprörd och vrålförbannad på sveriges lilla bloggdrottning bellablondin-iqguldfisk men jo tydligen..

"Jag är så trött på er som säger att man är egoistisk om man är moderat och bara har sympati och är en god människa om man röstar rött. Vad lever ni i för värld egentligen? Vad är det för fint och godhjärtat med att tvinga alla att ha det lika dåligt, straffa folk som kämpar att lyckas i sitt liv och arbetar hårt. Om det är något som är egoistiskt så är det er rögröna-röra där man ska leva som en parasit på andra. Det går inte att bygga ett samhälle på bidrag, på att ge människor pengar så att det blir ett alternativ till att inte jobba." - Blonda Bella

Understrukna meningen är vad hon faktiskt borde tänka på. Tänka ORDENTLIGT på. Jag missunnar inte någon att vilja behålla sina pengar, men hon vet faktiskt inte vad hon snackar om. Lilla Bella med sina 50 000 kronors smycken som ogillar att diska och pratar om självkänsla som något så viktigt att man ska vara beredd att betala dyra laserbehandlingar för att känna sig en gnutta extra söt (för JO man duger som man ÄR, men bäst är nog att i hemlighet ständigt vara missnöjd och lägga ut enorma summor på små små ständiga förbättringar).

Hon undrar vad vi lever i för värld, DEN BITTRA VERKLIGHETEN skulle jag vilja säga. Vad lever HON i för värld? De flesta flicksnärtor ränner inte runt med en handpenning på bostadsrätt runt halsen och handlederna, går på galafester och har råd att alltid äta ute så man slipper laga sin egen mat. Att hon fortfarande jämför sig med den lilla människan ger mig kväljningar. Det är ungefär lika lämpligt som att Jessica Alba skulle börja blogga om hur fet hon är och ge pro-ana tips till alla sina MEDmänniskor.

Fifan.


Nu ska jag gå och koka mina eldorado-nudlar, äta dom i ärvd tallrik från föräldrarna, sittandes i min soffa från second hand. Jag ska gå och fortsätta leva mitt lyxiga parasitliv som inkränktar på någon rik jävel och kanske missunnar denne att köpa sig hope-diamanten att torka arslet med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback