Kycklingsambo

Idag har varit en ganska lugn dag. Daniel släpade plikttroget ut mig på den dagliga skogspromenaden och sen åt vi frukost när vi kom hem. Dagen spenderades sedan vid varsin dator och sedan somnade jag på soffan av utmattning (?) och drömde helfreaky drömmar.

Jag, Daniel och släkt/vänner till honom befann oss i ett dunkelt källarrum i något skumt hus. Daniel och hans vänner byggde/monterade en bassängliknande grej som de fyllde med vatten. Jag går ut ur rummet och återvänder med en sprängfylld stor svart sopsäck, och upptäcker att de är klara... Men inte bara det. De hade alla tagit på sig olika djurkostymer. Kanin, ko, får, hund osv. Daniel hade på sig en klargul kycklingdräkt, och när han får syn på mig tar han ett stort skutt rakt ner i bassängen.


Jag går vidare till rummet bredvid som är någon slags hall utanför en bastu/duschrum. Jag har fortfarande med mig den svarta sopsäcken. Daniel (fortfarande iklädd kycklingdräkten) kutar förbi mig och in i bastun. Jag börjar rota igenom säcken som är fylld med framförallt armbandsur men också barbiedockor. Säcken är "bottenlös" och hur mycket jag än plockar ur den så förblir den lika sprängfylld. I ren panik över alla prylarna så lyfter jag på locket till en golvbrunn som luktar avslopp och börjar mosa ner alla smågrejjerna däri. Daniel sticker tillslut ut huvudet ur den ångande bastun och frågar vad jag gör, och jag börjar skrika på honom och skäller ut honom för att ha blandat ihop mina klockor med någon annans klockor. Han drar snabbt in huvudet i bastun igen och gömmer sig. Jag börjar grina.


Sen väckte Daniel mig för att björn kom på besök. Vi tittade på Die Hard och åt nudlar. Senare på kvällen dolade jag och Daniel på hans CV, och Linda visade vilken urfin vän hon är ♥

Med allt som allt, en bra och lugn dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback