Min syster

Följande konversationer har utspelat sig mellan mig och min syster genom åren:

För några år sedan
Jag: Jag skulle vilja berätta en grej, men då får du absolut inte säga det till någon!
Anita: Är du gravid?!
Jag: Ehh.. Nej? Du vet att jag har en p-stav!
Anita: Jaja... Vad är det då?
Jag: (Berättar töntig tonårshemlis)

För ungefär ett år sedan
Jag: Du, nu har en skitstor grej hänt... Jag är helt omtumlad för-
Anita: Du är gravid!! Jag visste det!!
Jag: -jag har just gjort slut med... va? NEJ!

Idag
Jag: Du... vad tycker du om namnet Luke? Det är väl fint?
Anita: ÄRU PÅ TJOCKEN?!
Jag: NEJ JAG ÄR INTE PÅ TJOCKEN! Jag är ALDRIG på tjocken och har aldrig varit! GE DIG!
Anita: Du kan ju inte fråga om fina pojknamn ifall du inte väntar en liten pojk...
Jag: Jo det kan jag visst för jag skriver en bok och behöver namn till mina karaktärer!
Anita: Ahmen Debbie... suck.


Min syster alltså. Allt i världen kretsar kring graviditet och bebisar.

Sånhär var hon inte innan hon började skjuta ut ungar!
(Men jag älskar henne ändå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback