Adjö 00-talet!

Hah... hade knåpat ihop ett aaaaaslångt inlägg om hela mitt 00-tal, för jädrar vad mycket som hänt. Men nu, 30min innan tolvslaget inser jag att jag inte vill skriva ut de senaste tio åren av min livshistoria. Då har jag ju inget kvar att berätta om mig själv i framtiden, eller när jag träffar nytt folk :P

År 2009 har varit ett fantastiskt år för mig. Jag började skriva på Boken med stort B, och fick dessutom idéer till en kvadrologi! Jag fick äntligen min efterlängtade utredning i Falköping & min livsomvändande operation. Jag ändrade livsstil, piercade mig, klippte av mig allt hår och tatuerade mig! Jag lyckades sluta med godis, och jag gick ner nästan all min övervikt.

Och sist men inte minst, så blev jag lycklig igen.

Jag vet inte vad som kommer hända år 2010. Men jag hoppas på en hel del saker, vissa saker SKA jag fixa med vilja, svett och blod... Det andra kan jag inte mer än hoppas på.


En timme efter tolvslaget för ett år sedan skrev jag såhär i min dagbok:
"Nu är det nya året här, året jag sett fram emot, året då det ska hända grejjer! Jag har många förhoppningar, men jag vill bara avge ett nyårslöfte: Att försöka bli så lycklig som möjligt."

Det funkade så bra att hålla det löftet det här året, så jag ska avge det igen! Men sen kan jag inte låta bli att lägga till några....

-Gå ner de sista 10kilona
-Skriva klart ett första utkast av boken
-Fortsätta vara godisfri
-Aldrig ge upp hoppet och aldrig sluta drömma



Så nu ska jag ta mig ett glas vin och bara koppla av medan jag inväntar det nya året.

Vid närmare eftertanke fyller jag nog mitt glas, och ställer mig på balkongen med en cigg.
Nu är det bara 10min kvar av gamla underbara år 2009...


GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer
Postat av: Em

Gott nytt år vackra kvinna! Konsten att göra sig själv lycklig är svår, men inte omöjlig. ;)

Postat av: Em

Sv: Nej, inte till SISTA sekunden, men till första.. Eller jag fick inte timat det helt rätt. :D

2010-01-01 @ 00:20:58
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Ingen dum idé, jag tror många hundar kunde ha blivit hjälpte av det. Dock inte Madde tror jag, hon reagerade även på doften från smällare och fyrverkerier. En kille som hade lekt med smällare ute utan att Madde hade någon aning försökte klappa henne och hon backade och började skaka så fort hans händer kom i närheten av henne. Samma med ett gäng med killar en annan gång, hon hälsade glatt på alla, bortsett från en, han luktade smällare. Men det är klart, hennes rädsla blev värre för varje så, så om hon hade fått "hörlurar" i ett tidigt skede hade det kanske inte blivit så illa.

2010-01-01 @ 13:08:50
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback