New Moon

HAHAHA åååh. Jag totalförstörde säkert för alla söta små kärlekskranka tonårsflickor i biografen, men det var sååååå värt det!

Vill börja med att säga: Jag älskar twilight böckerna, och New Moon grät jag mig igenom till största del. Men den här filmen... Jag garvade så hysteriskt att det flög ramlösa ur näsan på mig!

Jag VEEET att det ska vara en tragisk film, en tragisk kärleksfilm utan humor ALLS. Men.. HAHAHA.

Nr 1. En scen där den omtalade flickfavoriten Robert Pattinson går ifrån sin bil. För det första är scenen i slowmotion, för det andra spelas någon asfunky musik medan han går. Det såg så hysteriskt ut att jag nästan föll ur stolen!

Nr 2. En scen där samma flickfavorit springer i skogen med sin flickvän. Samma sak där, fladdrande skjorta, fånigt leende och SLOWMOTION till musik.


Utöver det var det väl en del småscener som jag tyckte var kul. Och, i böckerna avskyr jag Jacob (indianen, den omtalade Taylor Lautner med sexpacket), men i filmen höll jag helt och hållet på honom. Vampyrerna såg ju ut att lida av grav förstoppning hela bunten.

Såå.. Första boken var romantisk och smått spännande, filmen kändes melankolisk och verklighetsfrämmande. Andra boken var extremt ångestframkallande och tragisk, filmen var som en hysterisk komedi (inte konstant iof..), så jag är VERKLIGEN nyfiken på hur knasig tredje filmen blir, för att inte tala om fjärde och femte!

Med det sagt. Mitt humör är i topp, för jag har fått skratta som jag vet inte vad i hela två underbara timmar :)

Kommentarer
Postat av: Daniel

hehe kan se framför när du fnittrar å skrattar. Och unga jäntorna tittar argt på dej! För man ska ju böla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback