Kaffe är utav ondo?!

Detta är nu mitt allra första inlägg i min nya och mer positiva blogg! Och i detta inlägg tänker jag ta upp KAFFE.

Jag har tänkt några gånger på senaste "Vad underligt. Jag blir förvisso piggare av kaffe, men humöret går ju rätt i bottnen av det.." och när jag tog min tredje kopp idag kom jag på något. Jag började dricka kaffe andra året på gymnasiet. Samma år jag fick psykbryt vid julen. Och därefter har ju mitt mentala hälsa inte varit på topp direkt.

Så jag började googla lite och hittade den här sidan:
Populär dryck med hälsoeffekter
"studier har visat statistiskt sett avgörande samband mellan kaffedrickande och olika tillstånd såsom oro, lättretlighet, aggression, depression, paniksyndrom, insomningsproblem, rastlösa bensyndrom, huvudvärk, eksem, magkatarr, inflammation i matstrupen, magsår, benskörhet och äggstockscancer."

Nu kanske mitt kaffedrickande inte alls har påverkat min mentala hälsa, men jag tänker sluta med kaffe för att se om jag mår bättre utan det.

Jag har fått bra självinsikt, jag har blivit mer självständig, jag slutade snusa, så nu är det kanske dags att se över de kvarstående aspekterna i mitt liv. Först ut: Trappa ner & sluta med kaffet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback