Money makes the world go around

Jag vill köpa ett nytt skrivbord, jag vill köpa en halloweenkostym, jag vill köpa nya kläder, jag vill åka till min vän, och sen vill jag köpa ännu fler saker.

VARFÖR ska man vara så ha-galen, och VARFÖR är allting så dyrt idag?

Det första jag ska göra när jag får den här månadens pengar är att betala alla räkningar och sen sätta mig och fixa en budget.
Fast jag måste erkänna... Har inte alls samma pengaproblem nu när jag slutat köpa hem godis, chips, läsk, snabbmat, kakor etc. Är inte direkt rik, men nu tar inte pengarna slut flera veckor för tidigt iaf!

Ps. Är såå skrivsugen, men så trött att jag nästan somnar sittandes. Får nog ge mig och kojja faktiskt... Lika bra det! Imorn förmiddag får jag en ny badrumsdörr!! YAY!

GONATTEN

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Några år hade jag EXTREM dålig ekonomi. Om jag kunde spara 10 kronor extra varje vecka när jag handlande mat räknade jag ut att jag på ett år kunde få ett par jeans!! Det du! Jag kunde alltså ha TVÅ par jeans! Hahaha, inte klokt egentligen, men det var bara att köpa läget. Men det jag skall fram till är att under den perioden gick jag inte i affärer, tittade inte i veckotidningar eller annat etc och faktum är att köplusten gav med sig, jag brydde mig inte. Skulle jag i sällskap var det jobbigt för jag hade inget att ha på mig, men annars var det som om jag levde i en annan värld.



Tror vår önskan om MER hela tiden har just med all "input" vi får. Kan man stänga av den så lugnar det sig.



Numera har jag lite bättre ekonomi och stänger inte av... hahaha.



Sv: Då har Egoina och du samma tofflor även när det gäller färg. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback