Brudarna

Igår så rullade jag ur sängen och började min morgon med faster-promenaden runt rocksjön. Kom hem och påbörjade städningen, Sofie dök upp och fick hålla mig sällskap medan jag fortsatte. Fick REJÄLT städat och svävade på moln av lycka. Ibland undrar jag lite försiktigt om jag skjuter upp städning just FÖR att få en sån kick när jag väl städar senare och ser hur fint det blir. Höhö. Rubbat.

Fanny & Lexxa ploppade också in allt eftersom, och när Lexxa sa "Bara så du vet, mitt kök ser precis likadant ut. Jag har precis lika mycket disk stående" så släppte jag diskborsten och satte på kaffebryggarn istället. Ibland känner jag mig lat & värdelös när jag tittar på mitt växande diskberg, och varenda gång någon säger att de har det likadant känner jag mig betydligt bättre. Samma sak ifall jag är hemma hos någon och det faktiskt finns två odiskade koppar på diskbänken eller ifall det GÅR att hitta två dammkorn under soffan. Bekräftelse att "Det är mänskligt" typ.


Hur som helst, vi drack kaffe och tjötade som bara den. härligt härligt. Jag hade nästan glömt hur kul det är att bara vara en massa brudar som pratar skit. Mycket killsnack som alltid, och det är bland det bästa. Sitter man och grubblar själv så blir man överanalytisk och knäpp, men om man får ösa ur sig alla sina tankar kan man få höra saker som ger en perspektiv. Fanny får guldstjärna efter å ha sagt "Du, jag vet en tjej som ....... så tro mig, du är INTE desperat eller liknande".


Vi tittade på megapinsamma filmklipp vi gjort som skolarbeten och liknande under gymnasietiden, UNDERBART hur man kunde skämma ut sig på det där viset! Och hjälp vad mycket dumma grejjer vi sa som vi trodde var heeeelt sanna när vi sa dom. Tänk att vi Nu 5-6 år senare sitter och skrattar åt hurdana vi var Då.

Lexxa åkte hem och därefter stack vi andra ner och köpte käk somn vi glufsade i oss framför Roswell. Det var en rejält kul överraskning att Fanny och Fii var roswell-nördar precis som jag! Känns som att nästan ingen vet vad Roswell är... Är inte ett duuuuuugg sugen på att bjuda hit dom med sovsäckar för att köra nördigt Roswell-maraton. Nejdå.

Vi pratade lite löst om att kanske dra ihop lite folk och sticka till liseberg nån dag i sommar, vore verkligen skitkul. Sist jag var på Liseberg så liksom.. jag var trött, grinig, fick inte plats ordentligt i stolarna och sen vare en massa annat som gjorde att jag sprutade gnistor ur ögonen. Vore ju fantastiskt att åka dit nu i sommar för att få lite nya roligare minnen :D


och tillsist satt jag och stirrade på Fannys nya tatuering på foten tills mina ögon nästan trillade ut. Hon visade mig också tatueringen hon hade i sidan som jag inte sett förr. Nu är jag löjligt sugen på att göra iaf en till tatuering, gärna FLER. haha.


Happ happ. Det var gårdagen, idag då? Jo idag ska jag ha en Ego-Dag då jag typ bara chillar å gör roliga lugna saker. Iof nödvändiga saker, men jag har sett fram emot dom hehe. CIAO!

Kommentarer
Postat av: FIII

Haha* Debbie du e bäst!! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback