Julbak

Detta måste vara den första decembermånaden någonsin som jag inte julpyntat, julpysslat eller något alls. Jag har inte ens lyssnat på julmusik som jag traditionellt brukar börja med den 1 dec. Nu är det iof bara den 10e och hela två veckor kvar till julafton.. MEN ÄNDÅ!

Just inatt insåg jag att det finns en specifik sak jag skulle vilja försöka mig på (jag lär säkert misslyckas gravt om jag försöker.. men jag vill försöka och misslyckas isåfall!) och det är att göra färgglada pepparkakor. Jag kladdade väl lite med grön och rosa glasyr på några få tragiska pepparkakor som barn, men jag vill försöka göra något lite gulligt som detta:


Nåja.. tid och pengar får utvisa om jag ger mig på det. För jag vill ju inte ha vanliga tråkiga pepparkakor i de vanliga formerna, jag vill ju ha andra roligare former (typ julstrumpor, smällkarameller och snöflingor..) och det innebär ju att jag måste inhandla plåtband och leka macho-man med en tång eller så.. och sånt brukar sluta i katastrof när det gäller mig.


Oh fudge..
-som käraste Linn skulle sagt.

Kommentarer
Postat av: Oh fudge

AWESOME PANCAKES! Jag fixar degen om du fixar kletet, jag har en massa pepparkaksformar och så kan man säkert skära med kniv om man bara har någon timma på sig, ehehe. WE WILL MAKE IT HAPPEN. MmmMmMMmM.....glasyr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback