22 år GAMMAL hoho

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag! För det är Deborahs födelsedag! Hurra! Hurra! HURRA!

Så vad händer denna überfantastiskt-speciella dag då?
Först och främst tänker jag sätta på en stor laddning kaffe och hinka i mig, för jag har inte fått en blund inatt :( Därefter ska jag kränga på mig mängder med varma kläder tills jag är bredare än jag är lång (för JÖSSES vad det snöat de senaste dagarna!) och bege mig ut och handla födelsedagspresenter till de andra in the family som fyller år nu i Januari.

No #1
KAFFEKAFFEKAFFEKAFFE....


SEN ska jag köpa en liten bakelse -för NÅGOT festligt måste man ju ha på sin stora dag ;) Jag funderar även starkt på att köpa hem min favorit veggie-pasta från restaurangen på hörnet. Namnam. KANSKE avslutar jag den här dagen med att bjuda mig själv på bio...

Imorgon ska jag, mamma och pappa ha ett minifirande för mig å mami. Då köper vi hem friterad fisk & kyckling med liiiis (kinakrubb), och så typ.. kanske en tårta? Jag fattar inte riktigt hur vi skulle göra med tårtbiten faktiskt. Mamma gjorde mig förvirrad och sen gjorde jag henne förvirrad tillbaka.

Jag är ju senil-light. Jag blir väldigt lätt förvirrad.


Ps. Jag har kommit på att jag ser helt.. sjuklig ut när jag har kofta och mössa på mig inomhus medan jag krampaktigt håller om min älskade kaffekopp. Man kanske skulle satsa på en karriär som skådis i någon sjukhusserie eller nåt? Hoho.

Kommentarer
Postat av: Em

Vad kul!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Jag skulle in bara för att snabbt svara på din fråga, men GRATTISSSSSS!! :D

Sv: Tidigare hade jag insomningsbesvär, då åt jag Stilnoct 10mg. Jag har också använt de om jag har vaknat för tidigt på morgonen/natten för att kunna somna om en timmer eller två. De har jag inte känt av dagen efter. Nu fick jag Provovan (tror det är det de heter). De är inte beroendeframkallande, något jag gillar för jag räknar med att jag kanske måste äta de upp till 5 års tid. Tog två en kväll, då blev jag rätt dåsig hela dagen efter. Men i går kväll tog jag en och det fungerar bra. Känner av det lite i dag, men jag hade pallat att jogga en runda. :D En möjlighet är ju också att ta sovmedicin varannan natt, bara för att psyket inte skall ta stryk, menar jag. Man klarar sig ju även om man har sovit dåligt en natt. Mitt problem nu var att jag sov max 2 timmar i taget. Det blev lite väl extremt och Stilnocten jag hade hemma fungerade inte längre.. Sen håller jag på att utreda dosen av Levaxin. Nya prov skall tas i slutet av januari. Om jag fortfarande har för höga doser så KAN det vara en del av orsaken till sömnproblemen. Alternativt så är jag i klimakteriet och det kan vara orsaken. Som hormonell medicin har jag i många år ätit p-piller och jag testade för två månader sen att sluta med de, det var då klimakteriet kom som kastat på mig. Har nu börjat med de igen och det verkar som att symptomen på klimakteriet lugnar ner sig. Blablablabla, hahaha, som du förstår så går saker in i varann och jag vet inte vad som är vad. Jag får ha lite tålamod helt enkelt. I slutändan vill jag äta så lite medicin som möjligt, men just nu handlar det om att inte bli knäpp på riktigt! ;)

Postat av: Lexxa

SV: Kanske det, men jah bränner hälften på räkningar och mat som alla gör :P men sen bränner jag resten på böcker ><. så jah har inte så mycket liv för mina pengar heller :P



btw grattis igen! :D hoppas du får en ubermysig dag i snökaoset jkpg ;) Kram

2010-01-09 @ 12:10:55
URL: http://aleksandran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback