Chansningar

Rädsla.
Jag har kommit på att jag är lika ofta rädd som jag är modig nuförtiden. Jag vill, hoppas och drömmer, och jag vet att enda sättet är att våga språnget, och därför kastar jag mig utför nya stup gång på gång, väl medveten om att det finns en risk att jag tumlar mot marken och krossas.

Än så länge är jag hel, men för varje nytt språng så känner jag hur hjärtat bultar hårdare, och hur jag är mer rädd än gången innan.


Min mamma sa nyligen till mig att hon brukade oroa sig mycket för mig. Oroade sig för att mina drömmar skulle driva mig till ett liv jag inte ville leva, när drömmarna väl raserade. Hon var framförallt orolig för att jag skulle tappa lusten att leva ifall jag blev lämnad. Så dagen jag beslöt mig för att vara den som lämnade, var dagen jag även befriade henne från hennes oro. Och varje dag sedan dess har jag bevisat för henne att jag är stark. Visst är jag en drömmare, men inte naiv, och inte svag.

Det är nog därför jag vågar språnget. För man slår sig aldrig så illa att man inte kan resa sig igen.

Men även om jag varken är svag eller naiv så drömmer jag. Det kommer jag alltid göra. Utan drömmar och hopp är jag inget alls. Så jag får väl helt enkelt kämpa, jag får väl helt enkelt hoppas. Just nu hoppas jag att jag snart får chansen att kasta mig utför ett stup igen. För jag vill. Jag vill leva.


Kvällens sound

Bryn Christopher - The Quest

I’m leaving tonight
Going somewhere deep inside my mind
I close my eyes slowly
Flowin’ away slowly
But I know I’ll be alright
It’s coming stronger to me
And I know someone is out there
Lead the way
Lead the way
Show me the answers I need to know

What I’m gonna live for
What I’m gonna die for
Who you gonna fight for
I can’t answer that


My life has had it’s share of troubles
And now I found a place to go
I’ve said goodbye to all my troubles
’cause now I’ve find my place to go






Kommentarer
Postat av: Em

Vad fint skrivit!! Och jag känner igen mig. Jag är TVUNGEN att känna att jag lever, jag VILL ha berg- och dalbana i mitt liv, jag VILL vara ledsen för att sen känna extra mycket glädje när jag är glad. Jag vill vara passionerad och fattar inte hur man kan vara lycklig annars. När det är som mest mörkt håller jag nog inte med om detta... :D



God morgon!

Postat av: F

Utan drömmar vad har vi då?

Hälften vågat, Hälften vunnet!

Måste våga för att vinna! Annars är vi inte i den situationen vi är nu!



Tänker på dig

2010-01-17 @ 16:48:03
URL: http://metrobloggen.se/hjarterkung

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback