"Inte en såndär dag!"

Haha. Fuck.

Har en såndär dag då jag vill ut och spendera pengar försiktigt (eftersom jag INTE HAR pengar att spendera för fasen), utöver det så vill jag prova på en ny träningsgrej, och tillslut så har jag lust att storröja här hemma.

Det enda jag borde fokusera på är röjningen. Vi får väl se hur detta går. Sånna här dagar brukar sluta med att jag vill för mycket och gör inget alls som resultat (?!)


Igår var toppen! Efter att pappa hämtat mig så åkte vi iväg och han köpte en matta åt mig :) Übersmaskigt kinakäk när vi kom hem, därefter paketöppning, sen drack vi kaffe och kollade på dvd-filmerna mamma fick (vi firade ju henne också!!), sen städade jag FÖR JAG FICK SÅN LUST (bwahaha), och när jag var klar så gjorde pappa lite friterad camenbert till oss eftersom mamma önskat sig det. En fantastiskt lyckad dag!



(Bild från i somras. Friterad camenbert, värmd hjortronsylt, friterad persilja, vispad grädde och jordgubbar. NAMNAMNAM!)

Vad fick jag för nåt då?
Jo en skittuff kniv som tydligen aldrig blir kladdig, och skär igenom vadsomhelst som om det vore smör (pappa demonstrerade bara för att jag inte skulle tro att han överdrev). Sen fick jag ett kort-etui som jag nätt å jämnt får upp haha. Den senaste Harry Potta dvd:n (YAY), och tillsist mina två favoriter:

Svarta skinn handskar & en astuff väggklocka :D


Väggklockan är även anledningen till att det enda jag bör prioritera är röjning.. (Jag har tegelväggar i min lägenhet och behöver därför kära papsens hjälp så fort minsta lilla grej ska hängas upp) Och jag släpper inte in folk som det ser ut just nu!

Ps. Jag funderar på att tona håret svart. Just nu är jag 90% inställd på att bara göra det FÖR ATT. För att JAG VILL. För att trotsa alla som säger åt mig att inte göra det. Känner mig som en sketen upprorisk tonåring igen.

Kommentarer
Postat av: Em

Nu måste jag smälta lite ost bara för det... :D

Postat av: Em

Brevbäraren är nog van vid lite av varje när det gäller Egoina. Vissa kollar inte upp vad hon heter eller skriver adress. Det kommer både brev och paket där det står "Till Egoina, Landskrona". Och oavsett vart hon bor, så kommer det fram!! Postbudet på MITT jobb kände igen mig, så nu har jag ett avtal på gång att han skall ge mig breven genom fönstret så jag slipper gå ut... ;D

2010-01-11 @ 17:42:43
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: (Jag läser ditt inlägg ovanför lite senare. :)) Jo, jag kan ta så kallade "beta-blockare" och det gör jag ibland när det är riktigt illa eller jag skall något väldigt viktigt, men jag låter bli annars så länge vardagens fungerar ändå. Ibland glömmer jag bort det själv och kommer på att jag skakar när jag märker att andra stirrar och då blir jag lite irriterad på mig själv att jag inte äter medicinen all tid lika gärna, men samtidigt känns det så fel att stoppa i mig mediciner alltid. Jag vill gärna att det skall fungera med så lite som möjligt. Jag försöker också få folk att inte haka upp sig så mycket på till ex saker som detta. Vill också gärna visa andra att man inte behöver skämmas för allt möjligt, men helt ärligt så är det inte så enkelt alltid. Men försöka duger, sägs det:D Och det att skriva om det i bloggen kanske hjälper någon annan, vem vet? Det finns de som totalt isolerar sig som har samma sjukdom.

2010-01-12 @ 14:55:38
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback