Min riddare i rödrandig rustning

Jag är en såndär larvig människa som börjar gallskrika ifall jag får syn på en harkrank (vissa kallar dom visst för "långben"). Om jag hittar en spindel i mitt kök så vägrar jag laga mat i köket resten av dagen, får jag syn på typ en silverfisk eller annat golvlevande kräk så är jag helt övertygad om att den på NÅT sätt tagit sig in under mina kläder och blir därför hysterisk såfort det kliar nånstans.
(Behöver jag ens nämna det enda jag hatar med somrarna?)

I vilket fall så har jag börjat se Charlie som min riddare i rödrandig rustning. Får hon syn på en såndär stor äcklig husfluga jagar hon den tills hon fått fatt i den. Samma sak med silverfiskar osv. Hon ÄLSKAR insekter.


Och till min stora glädje gillar hon att plåga... LEKA jag menar självfallet LEKA med maten innan hon äter den.


oooh... vilka behagliga rysningar jag fick efter att hon sugit på den stackars husflugan och sedan spottat ut den. Varpå den bara slirade omkring på golvet, oförmögen att ta till flykten och flyga sin väg...


Matte älskar sin lilla missemoj. Ja det gör hon!

Kommentarer
Postat av: Em

Hahaha! Ja, de djuren är bra att ha. Madde fick fläskläpp av en geting en gång då hon var valp, efter det jagade hon inte insekter längre.



God morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback