Dimma

Seriöst, det är tjockt som ärtsoppa här inne i stan. För några timmar sen kunde jag inte ens se byggnaden som ligger 50m från min balkong!

Dagens +
Bli väckt av en snäll papi som svänger förbi med en kasse nomnom. Vem tackar nej till rökt färsk skinka, extra fin leverpastej och en matlåda?

Dagens -
First: Att REJÄLT morgongroggy, vingla ut i köket och inse att kaffet är HELT slut, och därmed få tvinga i sig snabbkaffe. Kaffet ifrån helvetet. Kaffet som smakar hästskit och inte ens duger att skrubba skorna med. Buhu.
Second: Höra hur det ringer på dörren, och genom titthålet se en främmande äldre dam med scarf stå utanför ens dörr. Oftast är dom två, men ibland ensamma. Dessa äldre damer med scarfs. Och jag öppnar aldrig, utan tassar på tå i lägenheten för att inte höras tills de gått sin väg.

Seriöst... varenda gång jag öppnat dörren för folk jag inte känner så vill dom sälja något, och jag minns sedan min yngre tonår att JUST äldre damer så gott som ALLTID kommer från någon religiös rörelse som försöker tvinga sig in genom dörren och prata om frälsning. NEJTACK.


Igår var dock aaaaskul :) Fick åka iväg på ett möte som gick bättre än jag trott. Därefter mötte jag upp
galpal Linn, vi hyrde film och traskade runt på stan. Stod hundra år i kön på donken eftersom en familj på 15 pers krånglade som fan med sin beställning + att hela jädra anställningskåren i kassan verkade vara snorrungar som försökte tjäna ihop lite sommarcash (till glassköp eller nåt gissar jag). Sen provade jag ett par shorts ifrån HM som jag nu blivit dödligt kär i... ooooh. Gimmegimmegimme!

Sen åkte vi hem till mina päron på Grästorp. Oh ljuva ljuva grästorp. Att släpa med sig en kompis dit såhär många år efter att jag flyttat hemifrån och med allt som hänt under åren. Det kändes PRECIS som att jag var en liten tonårsskit igen! Hihi. Vi möttes av ett uppdukat fikabord med bullar, glass och kaffe, och mina föräldrar uppförde sig och andades inte ett ljud om Linns näsring hoho (Ajm da very proud daughter of pährents who can behäjv).

Vi fortsatte med att göra lite kullerbyttor och ha lite gymnastik-light ute på gatan och på grannens gräsmatta medan Jag (oh yes, just just just me -swear) kedjerökte mig till förstadiet av cancer. Sen skuttade vi in och gjorde ansiktsmasker och glodde på New Moon... och här är en sammanfattning av vad som händer när hollywood försöker göra film av en bok:


Under aftonen bjöd papi på öl med tilltugg, senare friterade chicken nuggets och gallerpommes. nomnom! Tjockisfasoner när dom är som bäst! Sen vare dags att hoppa i jacuzzin och sedan basta. Oh what a night! Jag får ju inte alls lust att flytta hem igen när man blir upp-passad till tusen och får avsluta kvällen med bad och bastu. nejdå...

Jag & Linn kör hemmaspa


och eftersom hon är queen av bohem-o-zombie-bloggande var
vi tvungna att göra bloggar-poser á la Duckface och Stroppbiiatch.

Happ happ. Och idag ska jag försöka uträtta lite vettiga saker. inte mycket kvar nu så det ska väl hinnas :) Även om ekonomi och skit verkligen inte är kul så blir jag lika jädra löjligt ashappy varenda gång det är avklarat (dessutom kommer jag veta ifall jag kan köpa shortsen också... GIMMEGIMMEGIMME). Imorn tänker jag kidnappa idabus för både fika o tjöt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback