Bright smile!

Den här veckan fick en mucho mucho bra start! Kastade mig iväg till mötet med min arbetsterapeut och sedan ringde syster och ville luncha. Men få jag redan bestämt att spendera dagen med Galpal Linn så kastade jag mig iväg till ekhagen för att möta upp Linn (hon är ju såndär hurtig duktig brud som ska GÅ från öxnehaga till stan... I would never!) och sedan skulle syster yster hämta upp oss med bilen där för att åka iväg och luncha.

(Bild från Grästorpsäventyret)
I vilket faaaaall.. åkte iväg och lunchade, sen gick jag & Linn på stan och provade kläder (DYNGKÅT PÅ SHORTSEN..!! buhuhu. Och Linn var världssötast i en mysig brun "sparkdräkt"), sen gick vi in på dinsko för att leta skor... men sprang ut därifrån i (nästan) vild panik. Fullt med fjortisar, knallrosa sammetsklädda barbieskor och de skor som såg ens hyfsat normala ut kostade ju mer än en veckas mat för mig..

Så vi sket i den dumma shoppingen, köpte pecankola-glass och stack hem till mig istället där vi tjockade i oss hela glasspaketet medan vi tjattrade som höns och glodde på en superäcklig psykologisk skräckrulle. Oh galpal time foe life <3

och nuu ska jag göra mig iordning, för mami har lovat att hjälpa mig leta skor idag. hon kan det där med skor. Skoaffärer ger mig huvudvärk och ångest, men har jag med mig mamma som vet bra saker som:
-Dessa ger skavsår på nolltid
-Dessa kommer gå sönder efter 2 användningar
-Dessa tål inte ens duggregn
-etc

..så kommer jag nog klara mig! Dessutom älskar hon skoaffärer så det kanske enbart är kul för hennes del att ge sig ut på detta ångeststämplade ärende.

Därefter åker vi hem till dom så jag får lite föräldratid! Jag tycker faktiskt att det är en av höjpunkterna i veckan; att få klunka kaffe, bli bjuden på världens godaste hemlagade mat, tjöta om livet och allt.

Ps. Min video bestämde sig för att börja tugga i sig Titanic-kasetten (JA, jag var dum nog att försöka se på en VHS från dinosaurie-tiden) imorse. Fun fun. Nu hänger kasetten utanför och filmen/bildbandet är inuti videon. Det ser lite sådär udda, coolt och konstigt ut. Liksom jag, och min lägenhet. VÅGA VARA ALTERNATIV - eller nåt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback