"Hip-Crusher"

I fredags när jag vaknade en timme senare än jag skulle gjort, stapplade jag fram till min förrädiska mobil som inte väckt mig i tid och finner den itu-monterad med batteriet urtaget. Inte nog med att jag som nyvaken svarar i tv-kontrollen när det ringer, eller är en mästarLJUGERska i sömnen (long story) när jag blir tilltalad, tydligen är jag en skicklig mobilmördare när den väsnas och väcker mig också... Jag kom iaf iväg med nöd och näppe och tack vare taxi-söta-storebror så missade jag inte tåget till örebro. Den här morgonen beslutade jag mig dessutom för att inte röka något mer.


I lördags var det lite familj á la radhus-afton här, det åts smarrigt käk, Daniellorna och radhuspappan spelade mycket poker och efter att jag låtit Min Daniel nyttja mig som lucky charm en match för mycket så lät jag tonårsdottern sminka mig (rött läppstift, turkos ögonskugga och glittriga kinder är så hett!).

I söndags cyklade vi (radhusfamiljen, jag och Daniellorna) till gustavsvik-badet här i gnällbältet. Ojoj. Jag börjar bli gammal! Efter bara en sisådär två turer i alla rutschbanorna (utom toastolen of death)..


..och kanske fyra-fem turer i vildforsen som slog sönder höfterna på mig samt fyllde både magsäck och lungor till bredden med härligt klorvatten så kastade jag in handduken och spenderade resten av baddagen i den oh-så-sköna bubbelpoolen.


Idag (måndag) så skuttade vi upp och tittade vidare på "The Sarah Connor Chronicles" som Daniel väldigt succesfully fått mig att älska, sen fixade han avancerad microvärmda-köttbullar med snabbmakaroner-lunch åt oss innan vi drog iväg till universitetet (där jag satt med på föreläsningen tills jag insåg att läraren tyckte det var kul att spontanpeka lite på eleverna och ställa avancerade frågor om retorik -då smet jag i pausen för att INTE återvända till rummet där min riktiga identitet kanske skulle blivit avslöjad...). Därefter stack jag, Daniel och hans kurskamrater Johan, Raymond och Max iväg till stan där vi utförde ett småbusigt uppdrag.

Nu är vi hemma, Daniel och Raymond pluggar via skype och jag bara slösurfar och äter popcorn.


Ps. Under bussresan till stan idag pratade vi om gustavsvikbadet och jag blev uppmärksammad på att vildforsen även är känd som "Hip-Crusher".. om jag ändå hade vetat detta i förväg.. Ajaj mina stackars höfter :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback