Framtidsdrömmar

Vart ser jag mig om 5 år? Vart ser jag mig om 10 år? Vad vill jag ha åstadkommit när jag är 40? Vad för liv vill jag kunna blicka tillbaka på och minnas när jag är gammal?

Finns det någonsin ett bra svar på den frågan? KAN man ens planera så att saker man önskar sig faktiskt besannas? Det verkar som att det mesta folk hoppas på att få, får dom, men kanske inte när de förväntade sig det, eller exakt på det sättet de tänkt sig. och i grund och bottnen verkar alla som får det dom vill ha bara ha mer. Så när de står där med sina drömmar som slagit in, så ser de inte vad de redan har, för de blickar mot något nytt blänkande långt bort i horisonten.

Jag kan ärligt talat inte längre se en specifik framtid. Jag var skitduktig på att fantisera ihop olika scenarion förr, men inte längre.

Det låter kanske pessimistiskt, men så känns det inte. Det känns snarare som att jag lever här och nu. Och det jag drömmer om, det är saker jag vill ska ske här och nu. Jag skiter i vart jag är om 5 eller 10 år, jag vill leva idag, jag vill njuta och le Idag.


Visst har mina Idag-drömmar aknytning till en viss typ av framtid som inte skulle sitta fel, men i grund och bottnen är det Idag jag drömmer om, inte Imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback