Akvarist

Ojoj, detta är farligt. Sa ju till mig själv i höstas när jag började sukta efter akvarium att jag skulle vänta MINST ett år (till hösten 2011) innan jag ens fick överväga tanken på att skaffa akvarium igen... Och så visar det sig att min sambo är precis lika förtjust i tanken på ett akvarium som jag... STÖN. Så. Jag har kastat in handduken.

Vi ska bli med akvarium. Jag ska bli akvarist IGEN. Fast den här gången ska det bara bli ETT men väldigt stort akvarium. Mina tidigare var ju på 135L, 130L, 110L, 100L, 65L och 45L... Ska bli spännande att se vilken storlek vi landar på, men minst 200L hade vi tänkt.

Känner hur jag riktigt aspar ur just nu, sitter och letar fiskar, tittar på bilder av aquascaping för att bli inspirerad till hur jag ska inreda osv.

Inte för att jag lär kunna åstakomma något i den här klassen direkt...

..MEN ÅH VAD DET PIRRAR OCH KLIAR I MINA FINGRAR OCH HJÄRNA NU!!! Jag har längtat SÅ efter att skaffa akvarium igen! Varenda fucking gång jag går in i en djuraffär dras jag som en magnet bort till fiskavdelningen och fastnar sannolikt där i minst en timme eller mer.

Jag var, är och förblir nog alltid en akvarist i blodet.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej! vet du hur man får fram en sån där stam?! vore ju hur häftigt som helst att ha ett sånt träd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback