Matlagning med Björn

Den här veckan har varit väldigt produktiv! Vi har haft en stor tvättdag, promenader, och igår slog vi på stort: städning av hela lägenheten åtföljt av promenad ner till huskvarna med Björn där vi inhandlade massa gott. Återvände hem varpå jag och Björn började dola i köket! Björn lagade och bjöd på maten, och jag gjorde desserten med hjälp av Björns instruktioner :]

Middagen bestod av Jägerschnitzel
i rödvinsås med rökt bacon, skogschampinjoner, steklök och morötter


Desserten blev kryddig Amerikansk äppelpaj
som serverades med en klick vanilj-créme fraiche

Och sen avslutade vi kvällen med att lägga oss tidigt.

Idag klev vi upp, tittade på en Derren Brown dokumentär, städade hela köket efter gårdagens bestyr, och nu sitter jag här med en sovande kisse i famnen (tur att man har ett löjligt stort databord så han faktiskt får plats). Tanken är att resten av dagen ska vara slappar-dag för mig och sambon :] We deserve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback