Pluspoäng för ansträngning

Idag vaknade jag tre på morgonen, men låg vaken i två timmar och lyssnade på talbok i ett försök att somna om, vilket jag givetvis inte gjorde. Så nu sitter jag med min fjärde kopp kaffe för dagen i näven och andas i djupa andetag för att försöka motivera mig själv till något.

Dagens pluspoäng tilldelar jag mig själv för positiv framåtanda och ansträngning iaf. Jag har nämligen köttat några grönsaker samt tagit vara på kärnhusen från redan uppätna, och nu idag planterade jag dom och gjorde "snygga" skyltar på tandpetare så jag vet vad som är vart. Nu lär det ju inte bli några plantor av det hela, men försöka kan man alltid. Eftersom mina fingrar inte är ett dugg gröna kommer jag jubla om en endaste grodd poppar upp.

Har dessutom fått improvisera en fugly inhägnad runt fönsterbräcket i köket så att katterna inte kommer åt mitt experiment. Våra katter är envisa jäklar nämligen, de försöker tillochmed äta upp kaktusen trots att den sticks å jävlas när de försöker. Så alla växter som saknar naturligt försvar i form av spjut och stickor går en våldsam död till mötes illa kvickt.



Igår gjorde jag köttbullar (som jag tydligen hade för mycket svamp, lök och annat gojs i - för de blev helt rinniga). Det krävdes två kilo tålamod och kreativitet för att rädda katastrofen, men ärligt talat blev jag ytterst nöjd med resultatet. Helt okej köttbullar faktiskt! Även fast de givetvis inte kan mäta sig med mammas... Och därefter gjorde jag brownies, men fan vilket uselt recept. Skorphård på ovansidan och nästan ogräddad i bottnen. Blä.

Nej nu är kaffet slut, dags att slå på musik, bre en macka och försöka göra nåt vettigt. Typ diska, städa och annat vettigt. So long!


Ps. Plocka inte kärnor ur en chilifrukt och gojsa med i typ 10min + glömma att tvätta händerna... För att sedan bita på naglarna OCH klia i ögonen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback