Rutten dag - vilken pannkaka...

Det är inte min dag idag.

Först ville jag åka iväg på en fönstershopping-runda till min favoritdjuraffär men beslöt mig för att strunta i det eftersom det är marknad idag och busstiderna verkar fucked up och omständiga. Så jag diskade och städade köket istället.

Sen beslöt jag mig för att göra pannkakor, så jag går ner till affären i det kalla blåsvädret för att köpa allt som behövdes. Väl i kassan inser jag att plånboken ligger kvar hemma, så jag kutar upp för hela backen grabbar plånboken, kutar ner igen och sen upp igen med maten. Saharaöken deluxe i halsen.

Vid det här laget var jag redan butter eftersom jag dels skitit i dagens roliga eskapad men också för att jag behövt stressa - jag blir ju ett monster av att stressa.

Nåja. På med ett leende, i med hörlurarna för att lyssna på talbok och sätt igång med smeten! Harry Potter och pannkakor måste kunna bota butterhet.


Grönt jävla slem. I min fina omsorgsfullt fixade pannkakssmet med en skvätt grädde, mjölk, smör och allt annat jag gick ner och köpte särskilt för ändamålet. I dyra jävla närlivsbutiken. Extra dyr och nu grön pannkakssmet. Ett helt nystädat kök som luktar ruttet mögligt rövsvett.

Jävla ruttna ägg.

Jag är arg och grinfärdig. Daniel erbjöd sig att gå ner till affären och köpa nya ägg, men jag har tappat suget.

Den här dan suger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback