En resa

Haha shit. Vaknade och var väldigt lycklig att det hela bara var en dröm.

Jag och ett helt gäng människor, bland annat du Lojsan, planerade en resa till något land i afrika. Jag hade lite ångest eftersom jag är ovan att resa, och att jag denna gång skulle resa till en plats som inte var för turister.

Vi steg ombord på planet när jag insåg att jag inte skaffat kattvakt och inte meddelat en själ om vart jag skulle. Jag försöker få ihop ett sms men hinner inte. Och planet lyfter.

Väl framme får vi gå uppför vad som känns som en miljon trappsteg mitt i öknen. När vi äntligen nått toppen och därmed vårt boende börjar plötsligt någon att skjuta på oss!

Mannen som tagit emot oss instruerar alla att lägga sig platta mot marken och inte röra en fena, han viskar även att vi borde försöka kränga av oss alla värdeföremål och gräva ner dom i sanden så skyttarna inte har någon anledning att stjäla från oss eller göra oss illa.

Tiden gåpr, och semestern är ett totalt fiasko. Vi promenerar i öknen, lagar mat, får prova kläder ifrån landet etc, men människorna i landet är inget trevliga mot oss.

Tillslut äntligen beger vi oss hem, och när vi landar i Sverige upptäcker vi alla att våra värdeföremål är borta, troligtvis fortfarande nergrävda i sanden utanför huset vi bodde i.

Men jag var mest glad över att den fruktansvärda semestern var över.


Hoho. Jag har nog läst för mycket om krig och elände i tidningarna tror jag :P


Kommentarer
Postat av: Louise

haha! Hoppas aldrig aldrig det blir någon sån resa =) däremot åker jag iaf gärna till afrika!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback