Saw VI

Alltså... Jag minns första gången jag såg Saw. Jag var väldigt pessimistisk och relativt ovillig att ge en skräckfilm med namnet "Såg" en chans. Jag föreställde mig det vanliga high school gänget med tonåringar som blir mördade en efter en, och i denna filmen skulle det väl antagligen ske med motorsåg eller nåt.

...Jag var helt överväldigad av filmen. Den var så olik allt annat man sett! Och för en gångs skull var slutet så ofantligt OVÄNTAT och nervpirrande. Saw blev en av mina absoluta favoritskräckisar.

Men nu, 5år senare så suckar jag så fort någon nämner "Saw". Varför? Jag älskade och älskar filmen! MEN, alla dessa jävla uppföljare som suger så enormt får mig att tycka illa om fenomenet. Varenda jäkla höst när en ny trailer kommer ut så blir jag irriterad. Varför kunde de inte stannat vid första filmen? ALLA de andra filmerna SUGER. De överanvänder hela konceptet.



Jag försöker minnas första filmen och hur bra den var... men det blir svårare och svårare för varje ny film de gör. En sjätte film... herregud. Det står i beskrivningen "Jigsaw’s grand scheme is finally understood". Det låter ju som en final, ett avslut, och därför har jag lust att se den, samtidigt som jag egentligen INTE vill se den.. För jag är så less på alla kassa uppföljare!? ARGH.

Förresten, jag har totalt glömt handlingen. Varje uppföljare är mer rörig än den förra, så nu vet jag bara att det var en galen tjej, en polis, en döende man, (o någon mer kanske?) och jag är osäker på vilka av dom som lever och är döda vid det här laget.

ÅÅÅH vad jag älskar att ha en blogg att avreagera mig i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback