Ambitiös & väldigt glad

Igår begav jag mig ut på jakt efter en anslagstavla att sätta på min vägg och jag hittade en UNDERBAR anslagstavla. Med filt istället för kork dessutom!

Men något jag även kom på att jag borde köpa när jag var inne i affären var.. EN PÄRM! En pärm jag kan fylla med sidor allt eftersom jag skriver, som jag kan ha med i handväskan så jag kan slå upp den och sitta och rätta mina egna fel och misstag varenda gång jag åker buss eller är uttråkad.

För om jag ska vara ärlig, VARENDA gång jag läser igenom ett färdigskrivet kapitel så ändrar jag MÄNGDER. Både meningsformuleringar, stavfel, grammatiska fel, och jag tar bort saker jag inser i efterhand är för larviga eller liknande.



Och anslagstavlan då? I LOVE IT! Kostade bara 200 spänn och är 100x60 cm! Den är uppspikad och jag försöker lägga band på mig för att inte fylla den med saker direkt. Måste ha plats för idéer allteftersom dom kommer ju!


Hittills på tavlan:
Titlarna för alla tre böckerna, handling för alla tre böckerna, kapitellista för första boken, lösryckt idé för slutet på andra boken, släktträd och lista över andra karaktärer (fint illustrerat med träd och bilder haha).

Åh vad underbart det här känns. Att skapa något så eget och dessutom ha så roligt undertiden! Och jag har redan blivit sugen på att återuppta och förnya en gammal bokidé, men det får vänta. Vill inte komma på sidospår nu när jag äntligen har kommit så långt!

Ps. Vet att bilderna är gryniga å fula, men nu när digitalkameran är stendöd är webcameran allt jag har!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Är det inte allt arbetet med att läsa och korrigera igen och igen som gör att man blir så glad för sitt eget verk? På något sätt är jag glad för min blogg också. När jag tittar bakåt etc så upptäcker jag vilket arbete som EGENTLIGEN ligger bakom och jag skulle bli väldigt lledsen om den försvann. Så är det väl också med det du skriver?

God morgon! :D

Postat av: Lexxa

tack :)



fin anslagstavla

2009-09-02 @ 15:40:45
URL: http://aleksandran.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Tack för din gulliga kommentar! :D

2009-09-02 @ 16:13:34
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback