Knasiga ranchägor

Nattens äventyr...

Vår familj ägde en stor ranch på västkusten dit hela släkten tydligen tågade i tropp lite nu och då när tillfälle eller semester gavs.

Det började med att de satte igång någon form av spel (en stor maskin) som spottade ut passande tävlingskläder, sen skulle man jaga gigantiska såppubblor och för varje bubbla som sprack så fick man en strumpa (??!). Jag var snabb att samla ihop alla mina strumpor på led för att senare kunna visa upp mitt fantastiska resultat, men bubblorna gled längre och längre ner på ägorna, och tillslut hamnade jag utanför en mindre stuga som fungerade lite som lägenheter.

Där bodde min äldsta syster med make och barn och som granne bodde Mattias, och varje gång jag ville komma ner ifrån lägenheten var jag tvungen att kliva ut på (den GEMENSAMMA) balkongen och glida nerför en bärande stång á la brandman style.

En småbarns familj kom som sommarboende i tält på vår mark, och av någon anledning hade Mattias börjat umgås med ett gäng busar (från min tonårstid), så när småbarnsfamiljens äldsta dotter på ca 14 år klättrade uppför stången och började umgås med grabbgänget var jag snabb att varna hennes föräldrar som omedelbart hämtade henne och sedan åkte sin väg.

Jag fick sova på min systers soffa eftersom jag inte orkade gå tillbaka till huvudbyggnaden på natten, och då gjorde jag en räd i deras skafferi där de föreberett en massa för-och-efterrätter inför nästkommande dag. Jag åt upp alltihop, varenda smula, och sedan satt jag med de tomma faten i knäet och började fundera över hur jag skulle förklara mig nästa dag.

Och däääär vaknade jag av att mamma ringde mig.

Nu sitter jag och dricker kaffe, charlie slickar, biter och gosar med mina fötter här vid datorn (aldrig hänt förr, de måste lukta ovanligt spännande denna morgon.. höhö) och snart ska jag börja göra mig iordning för jag ska till läkarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback