Koma

Ujuj. Fick som sagt systersonens baciller, två dagar senare kände jag mig på bättringsvägen, men fyra dagar senare (igår) så kände jag mig väldigt hängig. Hällde i mig kaffe och medicin, och kastade mig ut på bio (för hallå, förkylningen/halsontet måste ju vara påväg bort?), men så vaknade jag imorse, och kände mig halvdöd.

Har ju varit hängig å trött ända sen en vecka tillbaka.. men nu har det slagit till med full kraft. Jag brinner upp... har gått runt hela vintern med dubbla lager kläder, men nu sitter jag här i shorts och t-shirt å brinner upp ändå. Sen känns huvudet tungt som ett cementblock också...

BUHUHUHU. Jag hatar att vara sjuk. Den här hängigheten tar kål på mig. I mitt huvud vill jag så mycket, men kroppen orkar ens nätt å jämnt röra sig till köket för att koka kaffe... :( Sen kan jag inte skriva heller. Huvudet samarbetar inte ett skit.

Ballongskalle, huvudvärk, halsont, rethosta, och dunderförkylning som orsakar andnöd.
This is SO not my day!


Hatar när det känts som att sjukligheten verkat vara påväg bort, när den egentligen inte ens slagit till med full kraft än. Det är precis som när man var barn och fick strumpor i julklapp, fast mycket värre.

Jag har inte blivit sjuk med såhär täta mellanrum sedan jag var barn... får man försämrat immunförsvar av näringsbrist? För det är den ENDA orsaken jag kan komma på... fy vad sur och irriterad och grinig jag är :(

Nu ska jag titta lite på Buffy the Vampire Slayer.
Är det enda jag orkar, och det enda som muntrar upp mig just nu. Romantik på tv är så löjligt naiv och underbar, och hollywoodkyssarna får mig att smälta.


What can I say?
I'm a sucker for romance...


Ps. Något glädjande jag upptäckte innan jag for iväg till örebro är att jag nu kommer i Mina skinnyjeans från när jag var 14! Dom var batikmönstrade, och SÅ tajta att jag nätt och jämnt kunde gå i dom. De är precis lika värdelösa att röra sig i nu som då, stela eländiga saker. Men det är kul att jag kommer i dom, passade på att prova min favorit-top från tonårstiden också; lila prickig härlig sak.



Pps. Min bror hävdar envist att man ska ta bort julpyntet det första man gör i januari. Kan det verkligen stämma? Jag som inte trodde man behövde ta bort det förrän snön smält bort? HEHEHE...











Kommentarer
Postat av: Modern till den skyldige systersonen

Förlåt...

2010-02-16 @ 22:19:40
Postat av: Linn-Lay

ahh oki :D joo tack det är bara bra här med ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback