Fucking Perfect

ARGH.

Fan vilken sugig dag. Eller egentligen inte. Jag vet inte.

En grej har gnagt mig sen igår. Jag blir så absurt förbaskad när.. Ja vad ska man säga. När saker sprids. Förvrängs. Det spekuleras. Jag föredrar liksom att kunna föra min egen talan, gillar INTE att saker och ting antas. Seriöst, tycker jag varit hyfsat bussig med tanke på omständigheterna, men nejdå. Det SNACKAS tydligen. Om vad? Nej det får jag inte veta. Vilka säger vad? Nej det får jag såklart inte heller veta. Skitbra.


Det andra som gör mig förbannad är bristen på respekt. Jag tycker faktiskt att jag är en hyfsad individ, jag förtjänar inte att bli påhoppad eller ifrågasatt över en så jävla ytlig och löjlig grej. Jag gör saker för min egen skull för första gången på jävligt länge, jag går omkring och planerar, drömmer och längtar efter att göra saker jag låtit bli tidigare i livet pga rädsla för andras ogillande. Och vad händer när jag väl genomför saker JAG längtat efter och glädjs över? Jo, mina befaringar besannas gång på gång och omvärlden ger mig både skuldkänslor och får mig att känna mig ful. TACK FÖR DEN. Jag hatar att jag suger åt mig så. Att jag lyssnar och nästan börjar tro på hur ful jag tydligen är...

Men jag ska fan stå på mig. Sen får väl folk tycka att jag är helt jävla asful. JAG kommer iaf se en fin och bra människa i spegeln som gör bra saker med tillvaron, inte ett fult fuck som begår misstag.



Skitvärld.


Ps. Men jag har inte varit kroniskt förbannad idag iaf. Jag och bestis badade lite jacuzzi hemma hos päronen, blev gödda med fisk, julskinka och lussebullar och hade det riktigt mysigt. Dessutom är hon bäst på att lyssna under spisfläkten (nu när vi kommit hem) på mitt eviga ältande och vredesmod över trångsynta människor. Love you twinbrainsister


Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag hörde en gång att när folk pratar skit eller negativitet ska man hålla nånting hårt framför hjärtat så har negativiteten svårt att tränga fram. Det låter kanske löjligt men jag kom att tänka på det nu. Vet att det är lätt att säga men - sug inte åt dig. Gör allt för att stänga det ute. Fortsätt göra saker för din skull och skit i andra. Gott slut och gott nytt år!

2011-12-31 @ 21:15:39
Postat av: Lindah

Skit i vad andra tycker! Gör det du själv vill som gör dig glad!

Tänk så här; ibland snackar folk skit för att de är avundsjuka. De vågar kanske inte själva göra saker som de vill och glädjer dem.

Take no shit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback