Skrivsugen

Okej, det här är ju typiskt. Har börjat kärva med skrivandet nu, men när jag väl får inspiration/sug efter att skriva så skriver jag som en galning. Ikväll/natt är just ett sådant tillfälle. BUT GUESS WHAT?! Jag har inte tiiiiid att sätta mig och skriva.

Dels måste jag försöka "möblera" på något sätt så mina bröder kan kånka in och ut möbler ur min lägenhet imorn, och dessutom måste jag lägga mig ganska snart så jag är pigg och alert imorn bitti.

ARGH! Såååååå sugen ju :(


Ps. Är fullkomligt GALEN i serien True Blood. Så när jag fick reda på att den är baserad på en bokserie skyndade jag mig att kolla upp böckerna och se vad de handlade om.

NEJNEJNEJNEJ
. Tigerulvar, varulvar, hundulvar, vampyrer, telepater, tankeläsare och gud vet allt? Och ju mer jag läste om handlingen i alla böckerna ju mer ovillig blev jag att ens ge dom en chans. FÖR RÖRIGA. FÖR MYYYYYCKET ÖVERNATURLIGT! Eller.. egentligen har jag inget emot mycket övernaturligt i böcker (tvärtom, det är ju just det jag brukar gilla), men gud.. den röriga handlingen kombinerat med the overkill av övernaturligt? Hjälp?

Men okej. Om jag nån gång träffar någon som läst alla böckerna och säger att dom ÄR bra trots att de verkar så OFANTLIGT stökiga, röriga, etc... Då kanske jag ger dom en chans.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Skriv!! Jag tror man klara sig på mindre sömn.. När det gäller skrivande så inbillar jag mig att man borde skriva när lusten är där, eller? :D

Postat av: Leia

Ibland kan det vara så svårt att veta vad man ska skriva om.

2009-08-25 @ 19:31:55
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Viktoriae

Kan också instämma i att vara galen i serien True Blood. Har sett alla avsnitt som finns och började igår läsa den svenska översättningen på bok nr 1. (Hemska stavfel dock, så det är nästan jobbigt att läsa) Men jag vill ha mer och snart har jag läst ut bok nr1 och vad det skiljer sig från serien. Detta var jag dock medveten om men ville ändå ge det en chans.. andra boken kommer ut på svenska i nästa vecka tror jag men sedan blir det engelska som gäller.. Har inte läst vad de 8(?) böckerna som återstår eftersom jag inte vill avslöja handlingen för mig själv ;) Kan återkomma när jag läst igenom alla böckerna - om jag minns!

2009-09-02 @ 15:14:28
URL: http://viktoriae.blogg.se/personligt
Postat av: Viktoriae

Kan också instämma i att vara galen i serien True Blood. Har sett alla avsnitt som finns och började igår läsa den svenska översättningen på bok nr 1. (Hemska stavfel dock, så det är nästan jobbigt att läsa) Men jag vill ha mer och snart har jag läst ut bok nr1 och vad det skiljer sig från serien. Detta var jag dock medveten om men ville ändå ge det en chans.. andra boken kommer ut på svenska i nästa vecka tror jag men sedan blir det engelska som gäller.. Har inte läst vad de 8(?) böckerna som återstår eftersom jag inte vill avslöja handlingen för mig själv ;) Kan återkomma när jag läst igenom alla böckerna - om jag minns!

2009-09-02 @ 15:14:50
URL: http://viktoriae.blogg.se/personligt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback