Musik påverkar känslotillståndet

Inatt känner jag mig ofantligt seg. Som om hjärnan går på lågvarv. är inne på min andra kopp kaffe, men det verkar inte bli bättre. Hade tänkt skriva något, men har glömt vad. haha. Se vad dumt det blir när hjärnan inte riktigt vill samarbeta!

Nåja. Drar till med lite kort hjärnlöst babbel då:
Har insett att musiken jag lyssnar på verkligen påverkar min känslostämning. Lyssnar jag på något riktigt tragiskt så grinar jag nästan, lyssnar jag på något hoppfullt romantiskt så drömmer jag mig VÄLDIGT långt bort, och om jag lyssnar på någon egoboost låt (typ "Det finns inget jag inte klarar"-låt) så känner jag mig bäst på planeten. Och techno/trance... det får mig nästan att vibrera av hyperaktivitet (and NOT in a good way..). Man kanske skulle börja försöka styra humöret framöver? Mwohaha!

Ps. har kommit på att mycket av musiken jag lyssnar på är musik jag hört i filmer eller tv-serier och sedan luskat reda på. Jag vet inte ens vad som spelas på radion nu för tiden? Haha

Kommentarer
Postat av: Em

Samma här, jag påverkas väldigt av musiken som spelas. Inte alltid så bra egentligen.

God morgon! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback