Underbara liv

Igår hade jag det jättetrevligt :) Fick städat hos päronen, å inte nog med att jag fick en god stekt torsk-lunch så överraskade pappa oss glatt på kvällen genom att laga en ursmaskig middag! En hamburgare (köttet, inte bröd) med stekt lök & smält ost på en salladsbädd med kryddsmör, och till detta friterade han sånna där "galler"-pommes. Helt underbart. Dessutom fick jag en te-servis av lilla mami, kul att ha något snyggt att ställa i vitrinskåpet (det ser inte så elegant ut just nu med fotoalbum, tomma krukor och en vattenkanna....)! :D

Vi åkte även en sväng hem till syster där vi umgicks lite. Mamma gosade med den minsta lilla skruttan, jag lekte med småkillarna tills jag nästan dog av utmattning, och sen satte sig bägge lillkillarna i mitt knä och mös medan vi tittade på "bebisdrakarna" (Ice Age 3).


Jag provade även spikmattan jag fått i julklapp igår. Lade den i sängen och provade inför sänggåendet, och jag somnade efter 5 minuter!!! JAG! Jag som kan ligga och vrida mig i flera timmar utan att somna! Alltså.. jag har alltid trott att akupunktur och allt sånt där är rena trolleri-humbug-tramset... men jag känner mig ganska överbevisad... Ska definitivt prova den igen och se ifall samma sak händer. Dessutom får jag en värmande känsla i ryggen av den, en rivig hettande känsla, som om det bränner lite lätt. Helt underbart! Jag gör ju inget annat än fryser nuförtiden!!


Och tillsist så sitter jag och tänker på vilka underbara människor det finns i mitt liv... en viss väninna som aldrig slutade tro på mig, en annan väninna som bevisat för mig att det aldrig är omöjligt att förändras, och en vän som stärkt mig i tron på mig själv och får mig att se livet ur nya perspektiv gång på gång.


Ps. Igår pratade jag med pappa angående missförståndet med telefonsexet å sa åt honom att han å mamma måste förstå att jag aldrig skulle säga något så respektlöst till dom, varpå han börjar asgarva och erkänner att hon inte alls hade hört fel, utan att dom tillsammans bestämde sig för att jäklas med mig genom att LÅTSAS att mamma hört fel. De retades resten av dagen med mig för hur lättlurad jag var, samt hur knäckt jag blivit av deras lilla spratt. Mina föräldrar är definitivt sadister, de lär bli min förtidiga död!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

spikmatta är helt great :) mamma har en hemma som jag så saknar nu när jag kom hem till borås, ska köpa mig en egen så fort jag får pengar =)

Postat av: Merete

Hahahaha! Där fick du! Dina föräldrar är roliga! :D

//Det med spikmattan tycker jag inte är så konstigt, akupunktur eller inte. Det är välkänt att man efter ett tag med smärta börjar producera endorfiner som är både smärtstillande, lugnande och man bli glad. Så att utsätta sig för smärta via en spikmatta eller via jogging gör en glad och avslappnad efter ett litet tag. Folk skall göra det så märkvärdigt, men det är det ju inte. ;)

2010-01-05 @ 16:27:21
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Nu blev det fel med mitt namn i förra kommentaren.. (Det är egentligen mitt mellannamn som jag skojar med ibland :D)

2010-01-05 @ 16:28:02
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Psst! Det med spikmattan är min egen personlige teori, men det brukar inte vara någon som vågar säga emot så du kan räkna det som realitet från och med nu. ;D

2010-01-05 @ 20:46:36
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Lollo

hahaha dina berättelser om din familj, päron och syskon, är alltid så underhållande. minns första gången du skickade en bild på dina bröder och berättade något galet de gjort :D

2010-01-05 @ 23:02:08
URL: http://lussebulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback