Nyfunnen kraft

Har varit en super dag, söndagen alltså. vi åkte hem till äldsta systern och blev bjudna på söndagsmiddag och kaffe, jag fick även med mig en hel drös med bilder från julaftonar, påskfiranden, dop etc som jag inte sett tidigare. Jag är sååå sugen på att börja sätta ihop fotoalbum!! Ska definitivt göras när jag återvänder till Jönköping.

När man har långtråkigt kan man dessutom prova hur vig eller stark man är.
Jag har nu bevisat för mig själv att jag är rejält envis, men saknar muskelstyrka helt.
Kunde inte lyfta upp mig på det här sättet längre än 2 sekunder. Jag är en mes, dags att träna armarna!

Utöver mina fantastiska akrobatövningar så händer det bara bra grejjer tycker jag. Har fått en "ny" mobil av bror som jag fullkomligt ääälskar. ÄNTLIGEN en mobil som inte helt plötsligt dör, eller som hackar tills jag tappar förståndet!


Något annat bra är att jag är i någon slags "ta tag i allt som är fel"-stadie :D Jag planerar, strukturerar och känner mig very very peppad. Nu ska det bli andra bullar, och nu ska jag faktiskt börja ta till mig alla råd jag fått av vänner och familj angående ekonomin och annat livsviktigt.

... Känns bra. Väldigt bra. Jag SKA ordna så jag får struktur i mitt liv. Jag SKA göra fotoalbum (något jag skjutit upp i flera år? Hundratusen miljarder bilder som glöms bort i datorn...), och så ska jag se till att läsa den där sluta-röka-boken! nu jädrar :)



Finns bara en enda sak utöver allt detta som surrar i mitt huvud... Och jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med det, om jag bör göra något alls. Alla säger jämt att man ska ha tålamod, vänta, låta saker hända av sig självt, men jag har endast erfarenheter av att saker står stilla eller blir helt fel när man håller klaffen och väntar.. Vad hände med mitt nya mod? vad hände med "Man lever bara en gång"-och-"våga språnget"-mottona?


Plötsligt känner jag mig som en riktig fegis.

Kommentarer
Postat av: F

Jag lovar dig att ditt mod finns där! Bara att bestämma dig och ta fram det!!! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback