Where does the road end?

Jag älskar verkligen när jag har den här viljan, energin och kämparlusten i mig. Den kommer inte direkt ofta, men kommer gör den, dessvärre vet jag aldrig när den bestämmer sig för att försvinna illa kvickt och lämna mig mitt i en enda röra (som var tänkt att bara vara en röra under en kort period för att senare resultera i något riktigt superbra). I vilket fall är kämparglöden här nu, och har varit i många dagar, vilket resulterat i så mycket bra känns det som...

Det finns mycket jag vill göra, här nu, och gärna allt på samma gång. Problemet är att jag inte KAN fixa allt genom att knäppa med fingrarna för att jag fått en så bra idé, jag kan heller inte fixa allting på samma gång hur gärna jag än vill, och tillsist; jag är i en annan stad och det jag vill fixa kan jag bara fixa på plats i lilla Jönköping. Nåja, på lördag åker jag hem och då kommer jag svära åt hur äckligt entusiastisk jag varit den senaste veckan.. hehe. Helgen blir mitt eldprov helt enkelt.

Idag köpte jag två saker. Dels ett par solglasögon så jag undviker att ögonen långsamt bränns ut ur skallen på mig när jag går på morgonpromenaderna, och  en bok om att sluta röka som mamma och andra tipsat om. Det ska bli intressant att se om denna lovordade pappersbunt verkligen kan få mig att sluta. Jag har redan börjat läsa den, och än så länge tycker jag den är både intressant och komisk på sina ställen.


Jag läser ett nytt stycke varje gång jag skuttar ut på rökpaus - hoho :D


Jag pratade med Simon för några dagar sen om framtiden, och vi var båda överens om att den värsta frågan en person kan ställa är "Vart tror du att du är om tio år?" eller fem år för den delen. För jag kan svara vart jag HOPPAS att jag är, eller vart jag DRÖMMER om att vara, men det är ju inte ett korrekt svar eller hur?

Vart är jag om tio år?
Framgångsrik föreläsare? Barskrapad misslyckad författare? Mamma och hustru? Singel och cancersjuk? Ja inte fanken vet jag, och inte tror jag något heller. Jag vet vart jag varit, jag vet hur det format mig, jag vet att tillochmed mina misstag och dåliga val har haft lika stor inverkan på mig som de positiva händelserna genom åren. Jag vet vart jag varit, jag vet vart jag är, och alla framtida dagar är nya dagar, spännande dagar, och jag vet inte vart jag kommer hamna.


Men självfallet ska jag försöka hamna på en så bra plats som möjligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback