Inatt var jag Hogwartselev

Inatt jag drömde någonting jag aaaaldrig drömt förut.... *nynnar*

Okej. Jag och Daniel var elever på Hogwarts, han jag och en annan tjej-elev tog den flygande bilen för att åka ut i ett ärende och vi passade på att hoppa in i en djuraffär för att kolla priser på akvariet jag vill ha. Till min förfäran är hela djuraffären dunkel, ganska tom och dyster med undantag för några sorgsna schabbiga hamsterburar. Daniel och den där andra eleven är jättesömniga av någon anledning, så dom sätter sig ovanpå några hundfoder påsar och halvsomnar. Min mobil börjar ringa som besatt och jag ser att det är några gamla manliga klasskamrater (läs: bråkstakar och trubbelmakare) från tonåren. Jag svarar och hinner precis höra "vi är utanför djuraffären i en stulen bil!" i luren innan jag trött ger den till elev-tjejen och ber henne göra sig av med dom. Hon ser förskräckt ut och börjar tjafsa med Daniel om vem av dom som ska prata bort idioterna i den stulna bilen.

Jag går igenom affären och försöker hitta NÅNTING som inte ser gammalt och fult ut, och hittar tillslut ett kvinnligt biträde
"Ursäkta. Vad skulle ett 450 liters akvarium kosta?" frågade jag försiktigt det sura kvinnan
"450 liters? Är du inte klok? Sånt säljs inte längre. Men vi har det där på 110 liter" säger hon och pekar på ett sunkigt fläckigt akvarium med missfärgad ramp.
Jag börjar diskutera med henne om varför djuraffären är tom på fiskar och akvarium och enbart hade några halvledsna hamsterburar. Hon förklarar att akvarier blivit "ute" och att ingen köpte dom längre.

Jag fortsätter vandra runt och känner mig irriterad, då hör jag hur de båda biträdena (det var en man och en kvinna) börjar gräla om hur ohyfsade kunderna är som somnar på foderpåsarna och bestämmer sig för att schasa bort dom. Daniel och eleven kommer stapplandes genom affären. Daniel tar ett skutt mot mig och lyckas ha sönder det enda akvariet affären har kvar och det manliga biträdet får fnatt på honom och börjar skrika och vifta med armarna av ursinne.

Jag letar febrilt tills jag hittar en antik magisk mobil som jag med hjälp av magi får att fungera, efter att jag stängt ner all porr som poppat upp på skärmen kan jag äntligen hitta kombinationen till den flygande bilen, vi flyr genom fönstret - in i bilen och åker tillbaka till Hogwarts.

Och så vaknade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback